Lekcja wielokulturowa – o murach i granicach
W cyklu „O murach i granicach” zapraszamy uczniów do wspólnego przyjrzenia się temu, jak powstają mury i granice i jaką funkcję pełnią.
Najmłodszym uczniom (klasy 1-3) przedstawiamy historyczne mury (np. Mur Chiński) i wspólnie z nimi zastanawiamy się, po co powstały i czy spełniły swoje zadanie. Starszych (klasy 4-6) zachęcamy do przyjrzenia się temu, jak biegną granice Polski (wyznaczone elementami naturalnymi i decyzjami politycznymi), przyglądamy się też granicom wytyczonym np. w Afryce. Wspólnie dyskutujemy o tym, czym są granice i co się z nimi wiąże. Natomiast najstarsi uczniowie (klasy 7-8 i szkoły średnie) staną przed zadaniem samodzielnego wytyczenia granic w hipotetycznym regionie, gdzie występują różne języki i religie. Razem przyjrzymy się czynnikom, które wpływają na powstawanie granic i przeanalizujemy różne zasady z tym związane.
Prowadzenie: Martyna Łukaszewska
Cykl warsztatów „O murach i granicach” realizowany jest z dotacji programu Program Aktywni Obywatele – Fundusz Krajowy finansowanego przez Islandię, Liechtenstein i Norwegię w ramach Funduszy EOG.
Zajęcia zamknięte dla grup zorganizowanych, jeśli chcesz zapisać swoją klasę, grupę ze świetlicy czy klubu etc. skontaktuj się z nami mailowo: edukacja@cww.waw.pl lub pod numerami telefonów +48 604 858 824, +48 22 648 11 11
Chcesz być na bieżąco? Zamów newsletter Centrum.